ASSIGNATURES
Introducció a les estratègies de comunicació política
Qui, a qui, com, per què: la definició de estratègies. La comunicació amb els ciutadans, els partits, i les institucions. Els mitjans.
El contingut del discurs polític. Formes estructures i dinàmiques
El context polític: què es diu, com es diu i amb quin efecte. Els temes, i el frame. El relat, l’argumentació i la persuasió. Les metàfores i les figures. Mètodes pràctics de preparar una bona estructura discursiva i com desenvolupar-la.
La comunicació interpersonal: cara a cara i en grup
Com comuniquem amb el cos i l’actitud. Com vèncer las barreres de la comunicació. Empatia i fluïdesa comunicativa. La conversa.
Comunicar a través dels mitjans
Les relacions amb els mitjans. Comparèixer i respondre davant dels mitjans La preparació de les intervencions polítiques a la premsa escrita, la ràdio, la televisió i Internet. El circuit de les notícies.
Entrevistes i debats
La dinàmica de la interlocució: en els mitjans i sense mitjans de comunicació. Amb o sense campanya. Estudi de debats polítics històrics.
Projecte acadèmic
Elaboració i desenvolupament d’un discurs polític.